سیاسی و اجتماعی

چه کسي به داد شيعيان پاراچنار مي رسد

10 / 6 / 1387

مدتي است که در منطقه پاراچنار در شمال غربي پاکستان و نزديکي مرزهاي افغانستان فاجعه اي بزرگ در حال وقوع است . گروه هاي جنايت کار و سفاک وابسته به گروه ضاله القاعده و طالبان محلي از آشفتگي و ضعف دولت محلي و مرکزي پاکستان و افغانستان سو استفاده کرده و در صدد تصفيه حساب مذهبي برآمدند  و مي خواهند با گردآوري تمامي ناصبيان و طالبان و يزيديان منطقه شيعيان پاراچنار را قلع و قمع و در پناه سکوت و تاييد ضمني آمريکا و اسرائيل نسل کشي نمايند و شيعيان را در آن منطقه از بين ببرند.

 

 

 

 

 

                  

اين مزدوران آمريکا و منحرافان از شريعت و دين که مطرود تمامي مذاهب و طوايف اسلامي هستند ، با پول هاي سرشار به دست آمده از درآمدهاي نفتي عربستان ، امارات و ساير کشورهاي خليج چند سالي است در افغانستان و پاکستان ترکتازي مي کنند و آمريکا با گماشتن دولت هاي بي اراده و ضعيف در اين دو کشور ، از اين تروريست هاي خون ريز و قتال حمايت مي کند و به بهانه مبارزه با تروريست ، در برابر مظلومان و ستم ديدگان جبهه مي گيرد و صحنه را بر آنان تنگ تر مي کند .
ولي شيعيان از پيشوايان و امامان معصوم خويش آموخته اند که با صبر و مقاومت و ايستادگي و دلاوري مي توانند دشمن را از پاي در آورند . مقاومت حزب الله لبنان در برابر اسرائيل و آمريکا و پيروزي درخشان سياسي و نظامي بر اسرائيل جنايت کار و گروه هاي وابسته در داخل لبنان ، الگوي مناسبي براي تمامي شيعيان مبارز دنياست.

شيعيان پاراچنار بيش از ده ماست که متحمل شديدترين حملات ناجوانمردانه گروه هاي وهابي هستند . گرو هاي طالبان ، ناصبي ها ، يزيديان و مزدوران هندو مسلک با دريافت وجوهات ناچيز از سرکردگان القاعده و دشمنان ديرين تشيع و مکتب اهل بيت (ع) ، هر روز و شب اهالي بي پناه پاراچنار را با اسلحه هاي اهدايي آمريکا و انگليس مورد هجوم قرار مي دهند و به نام اسلام و مبارزه با شرک کودکان را در آغوش مادران مي کشند و به نواميس مسلمين بي احترامي کرده و مردان را از دم تيغ قتل عام مي کنند و خانه ها و مزارع را به آتش مي کشند و هرچه از آثار ديني و مذهبي به ديدشان برسد با خاک يکسان مي کنند . دولت دست نشانده آمريکا که در باطن با آنان هم دست و هم رآي است ، هرگاه دشمنان و مهاجمان حمله مي کنند سکوت مي کند و هرگاه شيعيان از خود دفاع کنند به خشم آمده و با سرازير کردن نيروها اقدام به دستگيري طرفين مي کند . پيداست آنان که مهاجمند به راحتي مي گريزند و آناني که مدافعند مي مانند و طبعا سربازان دولتي همين بي چارگان را دستگير و روانه زندان و خانه هايشان را غارت مي کنند .

اين دردها و رنج ها را چه کسي بايد پايان دهد ؟ آيا داد رسي براي اين مظلومان نيست ؟ چرا زعما و بزرگان مذهبي ما در برابر چنين فاجعه مهم ساکتند و اعلام عمومي و سراسري حمايت از شيعيان نمي کنند ؟ چطور با کشته شدن تعدادي از سني هاي عراق ( که معلوم نبود توسط چه کساني کشته شده اند ) داد و فرياد و اعتراض جمعي علما و مسئولان کشورهاي سني نشين درآمده و نزديک بود بر عليه شيعيان عراق اعلان جهاد عمومي نمايند ولي ما در برابر کشتار بي رحمانه شيعيان پاکستان بي تفاوت و يا حد اقل ساکت و راکت نشسته ايم و شاهد نسل کشي هم مذهبان خويش در همسايگي خود هستيم ! هيهات .هيهات !

[تصوير: 1308203721_500_4ef8435a7e.jpg]



گرچه اخبار و گزارشات حاکي از دفاع سرسخت شيعيان و پيروزي هاي آنان پس از برکناري دولت منحوس پرويز مشرف است ، ولي معلوم نيست که دولت بعدي چه رفتاري با شيعيان اعمال کند . نمي توان به افراد و دولت هايي که از سوي آمريکا در رآس حکومت قرار مي گيرند اعتماد نمود.

تنها راه پيروزي شيعيان و رهايي يافتن آنان از دست ستمکاران و مهاجمان وهابي مسلک سازمان يافتن و قدرت پيدا کردن آنان تحت يک سازمان منسجم و سراسري همانند حزب الله لبنان است .

در اين راستا ، اولاً به برادران شيعه خود در پاکستان توصيه و تاکيد مي کنم که اختلافات و چند دستگي را کنار گذاشته و با هم متحد شوند و رهبري شجاع و دلير و متقي و کاردان براي خويش برگزينند .

ثانيا روز به روز بر توانايي و قدرت خويش بيفزايند و به پيروزي هاي مقطعي و زودگذر دل خوش نکنند .

ثالثا متوجه دسيسه هاي آمريکا و اسرائيل باشند که آنان را به جنگ بين برادران شيعه و سني نکشانند . زيرا پيروان اهل سنت برادران ديني ما هستند و نبايد ظلم و ستم وهابي ها را به حساب آنان شمرد .ما بايد با آنان اتحاد و اتفاق داشته باشيم . دشمنان ما نه اهل سنت ، بلکه وابستگان به آمريکا و انگليس و اسرائيل هستند که فعلا در گروهاي افراطي وهابي متبلورشدند .

از مراجع تقليد عظام و علما و صاحب نفوذان مکتب اهل بيت (ع) استدعا دارم از ظرفيت ها و توانايي هاي خويش استفاده کرده و از اين مظلومان و محرومان دفاع و پشتيباني کنند و يک حرکت سراسري و بين المللي در حمايت از آنان به راه بيندازند .

درود و سلام بر مبارزان و شهداي مظلوم شيعه در پاراچنار پاکستان که در کمال غربت و تنهايي و مظلوميت از حيثيت و مکتب و مذهب خود دفاع مي کنند.

در پايان مناسب است نظر يک سايت سيستاني درباره اين منطقه و عمق جنايات دشمنان اهل بيت (ع) را به اطلاع برسانيم :

«پاراچنار» نام منطقه‎اي است در پاکستان که در محاصره طالبان است و اگر چاره‎اي براي آن انديشيده نشود، سرنوشتي همچون غزه در انتظار آن‎جاست. در پاراچنار حكم مرگ شيعه را امضا كرده‎اند؛ غافل از آن‎كه شيعه پيوندي ناگسستني با خون دارد. مردم ايران شايد ندانند در نقطه‎اي از جهان، مردمي با سربند «ياحسين» به جهاد مي‎روند و ديوارهاي مساجد را با عکس‎هاي امام (رحمت‎الله‎عليه)، شهيد بهشتي، شهيد همت، شهيد آويني، شهيد مطهري و... تزيين مي‎کنند. و مردم ايران شايد ندانند اين منطقه در پاکستان به «ايران کوچک» معروف است.

شما اینجا هستید: خانه سیاسی و اجتماعی چه کسي به داد شيعيان پاراچنار مي رسد