سیاسی و اجتماعی

جنگ داخلي يمن بين شيعيان حوثي و دولت علي عبدالله صالح

 

تحليلي از سرکوب شيعيان حوثي يمن توسط نظام استبدادي علي عبدالله صالح ( 23 / 8 / 1388 )

استکبار جهاني به سرکردگي آمريکا و صهيونيسم و وابستگان منطقه اي و محلي خود ثابت کرده که هيچ گاه تاب تحمل صداي مخالف خويش را ندارد و اگر صدايي بر خيزد و يا حرکتي به وجود آيد و خواسته اي مطرح گردد که بر خلاف اميال شيطاني وي باشد ، بي درنگ وارد عمل شده و با انواع شيطنت ها و ابزارهاي مدرن آن را بي رحمانه سرکوب و منکوب مي کند.

https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQccxNA51RA9zeb-BjLvwdl8w5-jX2EIOZe1EkzMgd5HYM2dAZa

 

اين بار نوبت به سرکوب شيعيان مظلوم و بي پناه يمن رسيد که سال هاي متمادي است در زير حکومت استبدادي شخص منفوري چون علي عبد الله صالح ( دست نشانده استکبار ) دست و پا مي زنند و علي رغم اعتراضات فراوان کسي به فريادشان نمي رسد و هم اينک که با اتحاد و همدلي و همت و جوانمردي خويش بر ضد اين ديکتاتور مستبد قيام و خواهان حق و حقوق خود شده اند ، از هر سو مورد هجوم عوامل استکبار قرار گرفته اند.

از يک سو مورد تعرض وهابيان مفسده جو و بربر مزاج قرار گرفته اند که اين ناپاکان جز خشونت ، انفجار و کشتار مردم هيچ منطقي را نمي شناسند و خواسته هاي خويش را با زور و کشتار به پيش مي برند. از سوي ديگر مواجه با حملات پي در پي نيروهاي نظامي و انتظامي و مزدوران محلي دولت خائن يمن قرار گرفته اند که موجب کشتار صدها تن و کوچ ده ها هزار نفر گرديده و از سوي ديگر مورد تهاجم دولت متحجر عربستان سعودي از پشت سر قرار گرفتند.

علاوه بر آن ها ، دولت هاي وابسته و مزدوران منطقه همانند سران شکم باره و رقاص کشورهاي بي اراده شوراي همکاري خليج فارس ، پادشاه تيتيش ماماني اردن ، دولت فريب کار مصر و دولت دست نشانده محمود عباس در فلسطين اشغالي نيز به دستور استکبار جهاني ناچار به عکس العمل در برابر نهضت مردمي يمن شده و از دولت خائن يمن و عربستان سعودي حمايت کنند تا صداي شيعيان مظلوم يمن را خاموش کنند .

اين در حالي است که قريب به هفتاد سال است صهيونيست ها کشور فلسطين را اشغال و حکومت صهيونيستي در قلب کشورهاي عربي بر قرار کرده اند و دمار از مسلمانان و عرب هاي ساکن فلسطين و اطراف آن در آورده اند و حاکمان بي عرضه و وابسته کشورهاي عربي هيچ کاري نتوانسته اند انجام دهند و يا ( به دستور آمريکا و انگليس ) نمي خواهند انجام داد.

اين ستمگران بي اراده و مزدوران استکبار تنها زورشان به شيعيان يمن رسيد که در برابر حرکت هاي حق طلبي آنان قد علم کرده و پي در پي اجلاسيه گرفته و اين کشور و آن کشور رفته و حرکت هاي عدالت خواهي آنان را محکوم و از متجاوزان و ستمگران حمايت کنند.

اصولا درگيري شيعيان حوثي با دولت مستبد يمن ، يک مسئله داخلي است و هيچ ارتباطي با عربستان سعودي و ساير کشورهاي عربي ندارد .

اين گونه سران به چه حقي در امور ديگر کشورها دخالت مي کنند ؟ خودشان دم از ديانت و شريعت مي زنند چرا در ماه حرام مرتکب عمليات نظامي مي شوند ؟ آيا در قرآن مجيد قتل و قتال در ماه هاي حرام محرم شمرده نشده است ؟ آيا يک طايفه کم جمعيت که در مناطق کوهستاني و عقب مانده يمن زندگي مي کنند توان اين همه حملات هوايي ، موشکي ، زميني و دريايي را دارند ؟ دولت وهابي عربستان از خدا و ملت هاي مسلمان شرم نمي کند ؟

چرا در برابر دولت غاصب اسرائيل سکوت کرده و حتي از پشتيباني مبارزان فلسطيني طفره مي رود ولي براي کشتار زنان و کودکان بي گناه و بي پناه يمن عزم خود را جزم کرده است ؟ شب سياه به پايان مي رسد ولي سياهي براي ذغال مي ماند!

رفتار و کردار آنان غير منطقي و غير شرعي است و بدين لحاظ هيچ قانوني آن را مجاز نمي داند.

هم دست شدن براي کشتار زنان و کودکان و آوارگي مردم بي پناه در اين فصل سرما چه توجيهي دارد ؟ شنيديم وهابيت از ديانت و مذهب به دورند ، ولي آيا از انسانيت هم فاصله گرفته اند ؟ ملت هاي غير مسلمان در آسيا ، آمريکاي لاتين و آفريقا با اين که از شريعت اطلاعي ندارند چنين اعمالي انجام نمي دهند پس وهابيت چگونه به خودش اجازه مي دهد با پيروان مکتب اهل بيت (ع) چنين رفتاري و کرداري داشته باشند؟

ولي به حکم قرآن ، ظالمان روزي به سزاي اعمالشان خواهند رسيد . همان گونه که رفيق سابقشان صدام ملعون به کيفر رسيد!

بي ترديد آه مظلومان يمن روزي خانمان ظالمان را بر باد خواهد و اين آتش سوزان دامن آنان خواهد گرفت و به حول و قوه الهي در آينده نزديک شاهد پيروزي قاطع شيعيان يمن و رسوايي و شکست دشمنان مکتب اهل بيت (ع) و بيداري و حرکت هاي عدالت خواهي مسلمانان منطقه و دوري و تنفر از وهابيت و ساير عوامل استکبار خواهيم بود.

ما نيز به مجاهدان و آزادي خواهان يمن ، به ويژه به شيعيان مظلوم مي گوييم : ان تنصر الله ينصرکم و يثبت اقداکم.

براي مشاهده تصاوير دلخراش شهداي مظلوم يمن به اين نشاني مراجعه فرماييد : http://www.abna.ir/data.asp?lang=1&id=171988

در پايان به اطلاعيه مهم « مجمع جهاني اهل بيت (ع) » توجه فرماييد :

 

بسم الله الرحمن الرحيم
بيانيه مجمع جهاني اهل بيت (ع) درباره کشتار مسلمانان صعده
«ولاتحسبن الله غافلا عما يعمل الظالمون»
سوره ابراهيم آيه 42
با کمال تأسف و تألم مدتي است که مسلمانان صعده، يمن، مرد و زن و کوچک و بزرگ با نقشه‌هاي توطئه‌گران به خاک و خون کشيده مي‌شوند و جامعه بشري، دولتها و مجامع بين‌المللي و بسياري از دولتهاي اسلامي تماشاگران اين صحنه‌هاي دلخراش هستند و سکوت اختيار کرده‌اند. در سايه انفعال و بي‌تفاوتي جامعه جهاني، نظاميان يمن به بهانه‌هاي گوناگون فرياد اين مظلومان را در سينه‌ها محبوس ساخته و فرزندان آنها را به خاک و خون کشيده است تا جاييکه امروز شاهد گسترش کشتار و حملات ددمنشانه و تجاوز و اشغال هستيم. ولي اين‌بار، تجاوز و مسلمان‌کشي از سوي صهيونيستها صورت نگرفته بلکه از سوي يک دولت مسلمان همسايه انجام گرفته است. دوستان غافل دشمنان اسلام، در سرزمينهاي اسلامي فريب فتنه‌گري آمريکا و صهيونيستها را خورده و اقدام به تجاوز به حريم يک ملت مسلمان کرده و انسانهاي مظلوم را به خاک و خون مي‌کشند.
کشتار مسلمانان بي‌پناه يمن با طراحي و حمايت آمريکا و رژيم اشغالگر قدس صورت مي‌پذيرد و متأسفانه اين‌بار به دست يک دولت مسلمان و با بمب‌هاي ويران‌ساز و سلاح‌هاي آمريکايي انجام مي‌‌گيرد.
متأسفانه اين وقايع شوم و فتنه‌انگيز در ماه حرام و ايامي که مسلمانان سرگرم انجام مناسک حج هستند رخ مي‌دهد و عاملان آن خشنودي خدا و رسولش را با رضايت آمريکاي جنايتکار معاوضه مي‌کنند. و چه خسران بزرگ و بسا ناداني که اهداف آمريکا و اسرائيل را محقق سازند و بندگان خدا را بي‌رحمانه کشته و خانه‌هايشان را ويران کنند.
در حالي که ملت‌هاي مسلمان و انسانهاي آزاده و بيدار و علماي بزرگوار خداترس جهان اسلام ضمن محکوم کردن اين جنايات هولناک خواستار توقف فوري کشتار مسلمانان صعده يمن شده‌اند، بي‌توجهي به افکار عمومي امت اسلامي و تداوم خشونت و حملات نظامي به مردم، عواقب سنگيني براي برخي دولتهاي مسلمان در پي خواهد داشت.
در اين شرايط تأسف‌بار و فاجعه‌آميز، وظيفه عموم مسلمانان و علما و نخبگان است که با تمام توان و هرچه وسيع‌تر فرياد برآورند و جنايات متجاوزان را محکوم نمايند. بر مؤسسات و سازمانهاي بين‌‌المللي و اسلامي نيز واجب است که در برابر حملات وحشيانه و تجاوز خارجي نسبت به ملت يمن، سکوت ننمايند و با استفاده از راههاي قانوني، با ادامه تجاوز به جان و مال و ناموس و خاک ملت يمن اعلام مخالفت جدي نمايند. و با حمايت از مسلمانان ستمديده صعده در کنار آنها ايستاده و از آنها دفاع کنند. همچنين لازم است، هلال‌احمر کشورهاي اسلامي و صليب سرخ جهاني و ساير مؤسسات امدادي اسلامي و بين‌المللي نسبت به امدادرساني به مردم بي‌دفاع صعده که هر روزه در معرض بيماران و کشتار هستند، تلاش مؤثر و جدي مبذول دارند. تمامي مسلمانان و آزادگان نيز مي‌بايست از سازمان کنفرانس اسلامي، اتحاديه عرب و شوراي امنيت سازمان ملل متحد نيز درخواست نمايند که هرچه سريعتر موجب قطع حملات نظامي و برقراري آتش‌بس شوند و از تداوم و گسترش خسارات و جنايات جلوگيري کنند.
مجمع جهاني اهل بيت (ع) براساس مسئوليت انساني و ديني خود، ضمن محکوميت اين فجايع و تجاوزات ضد بشري خواستار توقف فوري کشتار بي‌رحمانه مسلمانان يمن و بيرون راندن نيروهاي متجاوز است و اميدواريم دولت يمن نيز با حکمت و تدبير مشکلات داخلي خود را حل کند و اجازه ندهد مردمش بيش از اين به خاک و خون کشيده شده و به بهانه‌‌هاي پوچ قرباني تجاوز خارجي شوند، و با مشورت و پشتيباني رهبران ديني و علماي صالح و شخصيتهاي مخلص و دولتهاي مسلمان و دوست مشکلات را به نحو مسالمت‌آميز حل نمايد و صلح و آرامش را به کشور خود برگرداند. به فرموده قرآن کريم متجاوزان و جنايتکاران بدانند که عاقبت ظلم و جنايت جز تباهي و ذلت نيست و خداوند يکتا مظلومان را کمک نموده و نصرت خواهد داد. وسيعلم الذين ظلموا اي منقلب ينقلبون .

 


والسلام علي عبادالله الصالحين
مجمع جهاني اهل بيت (ع)

شما اینجا هستید: خانه سیاسی و اجتماعی جنگ داخلي يمن بين شيعيان حوثي و دولت علي عبدالله صالح