علما و روحانیان

هشتمین سالگرد درگذشت استاد معظم، آيت الله صالحي مازندراني

در شهريور  1380 استاد معظم ما حضرت آيت الله شيخ اسماعيل صالحي مازندراني ( ره ) بدرود حيات گفت و روح قدسي وي به ملکوت اعلي پيوست.

 

 

 

ديشب ( 1388/7/28 )مراسم گرامي داشت هشتمين سال در گذشت وي در حسينيه شهدا واقع در خيابان صفائيه شهر مقدس قم برگزار شد و خيل شاگردان ، دوستداران و ارادتمندان وي در اين مجلس حضور يافتند و حجت الاسلام آقاي اديب يزدي در اين مجلس سخنراني کرد.

 آقاي اديب يزدي که با تاخير ، از تهران آمده و به منبر رفته بود ، سخنراي خود را در باره فضيلت امير مومنان (ع) و توصيف وي از علماي ربانيان اختصاص داد و سپس به نقش مراجع تقليد و علماي ديني ( از جمله آيت الله سيد محمد مجاهد صاحب الرياض در دفاع از هجوم روس ها در زمان فتحعلي شاه قاجار ) در پاسداري از مکتب حيات بخش اهل بيت (ع) پرداخت و در اين مطلب به حديث نوراني حضرت علي (ع) : آه ، آه شوقاَ الي رؤيتهم ، استناد جست.

حضرت علي (ع) در سخنان خويش به کميل در باره نقش علماي ربانيون مطالب ارزشمندي گفته و سپس از درون قلب اشتياق ديدار آنان را نمود.

به راستي استاد و معلم اخلاق ما حضرت آيت الله صالحي مازندراني نيز اين چنين بود و بي ترديد مولا و مقتدايمان حضرت علي (ع) مشتاق و منتظر ديدن اوست.چه اين که اين عالم پاک نهاد سراسر عمر خويش را مصروف تهذيب نفس ، آموختن احکام و معارف دين و آموزش به ديگران نمود و در اين راه تلاش بليغي به عمل آورد و سختي هاي فراواني متحمل شد ولي لحظه اي از مطلوب خويش غافل نماند.

وي از روحانيان آگاه ، پر تلاش ، مجاهد و متعهد زمان بود و در نهضت امام خميني (ره) نقش فعالي داشت و در اين راه  زندان ها و شکنجه هاي زيادي را تحمل نمود ولي چون کوه استوار و هم چنان به انقلاب و نظام اسلامي وفادار ماند و در ماجراي جنگ تحميلي استکبار به سردمداري صدام بر عليه ايران اسلامي نيز از ياوران بسيجيان و رزمندگان اسلام بود و فرزندان نوجوان خويش را به جبهه هاي جنگ اعزام نمود.
پس از رحلت امام راحل (ره) هم چنان خط و راه وي را ادامه داده و با پشتيباني و حمايت همه جانبه از رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي وفاداري خويش را به نظام اسلامي اثبات نمود.

الحمد لله کلاس درس وي مجمع طلاب و فضلاي فرهيخته حوزه بود که بسياري از آنان هم اينک به درجه اجتهاد و استنباط رسيده و يا در جايگاهي مشغول خدمت به نظام مقدس اسلامي هستند.

به هر روي اين عالم رباني و فقيه وارسته مکتب اهل بيت (ع) در نهم شهريور سال 1380 که به زادگاهش لفور در شهرستان سوادکوه مازندران رفته بود بر اثر عارضه قلبي در سن 68سالگي دار فاني را وداع گفت و پس از تشييع با شکوه در مازندران و قم ، در حرم مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) دفن گرديد.

يادش را گرامي داشته و به روح و روانش درود و سلام مي فرستيم.

 

شما اینجا هستید: خانه علما و روحانیان هشتمین سالگرد درگذشت استاد معظم، آيت الله صالحي مازندراني