علما و روحانیان

تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اعتراض به شهادت آیت الله شیخ نمر

تجمع طلاب، فُضلا و علمای حوزه علمیه قم در اعتراض به شهادت آیت الله شیخ نمر باقر النمر

دولت ظالم آل سعود، با پشتیبانی استکبار جهانی کشور وسیع عربستان را مِلک طلق خود دانسته و حتی نام کثیف خود را بر آن نهاده است. این دولت نابکار با إعمال سیاست خشن و سرکوبگرانه مخالفان سیاسی و مذهبی خویش را به شدیدترین وجه سرکوب می کند. دولت غاصب آل سعود که مبلغ مسلک انحرافی وهابیت است و با درآمدهای سرشار نفتی و زیارتی زایران حرمین شریف به دولت غنی و پولداری تبدیل شده است، مجری سیاست های ظالمانه آمریکا و اسرائیل در منطقه و عامل اصلی ناامنی و جنگ و خونریزی بین مسلمین می باشد. روزی در عراق و سوریه، روزی در بحرین، روزی در یمن و روزی در خود عربستان به نیابت از استکبار، جنگ و جدال به راه انداخته و خون بی گناهان را بر زمین می ریزد.

جنون قدرت و ثروت و حمایت های بی دریغ استکبار جهانی که حاکمان خیره سر عربستان را فرا گرفته موجب قتل عام های عمومی و کشتار بی رحمانه مسلمانان، به ویژه شیعیان در اکثر کشورهای اسلامی، از جمله کشورهای شیعه نشین و یا مناطقی که استقبال از مکتب اهل بیت(ع) دارند، گردیده است.

 در داخل کشور خودشان نیز بین مردم تبعیض قائل شده و مردم را به شهروندان دسته اول و دسته دوم تقسیم بندی کرده اند. شیعیان که حدود ده در صد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند، شهروندان درجه دوم به حساب آمده و از هیچ حق و حقوق شهروندی بهره مند نیستند.

آیت الله شیخ نمر باقر النمر، امام جمعه عوامیه(واقع در استان منطقه شرقیه) به وضع موجود اعتراض و خواهان برقراری عدالت در این کشور بود که ناجوانمردانه قریب به سه سال قبل دستگیر و زندانی شد و در بی دادگاه آل سعود شکنجه و به اعدام محکوم گردید.

دولت ستمگر آل سعود از بیم اعتراضات بین المللی قادر به اجرای حکم اعدام این روحانی خستگی ناپذیر نبود، تا این که خود را در صحنه های سیاسی مختلف، از جمله لبنان، عراق، سوریه و یمن شکست خورده یافت و برای نشاندادن قدرت و صلابت خویش اقدام به اعدام آیت الله شیخ نمر و  چهار نوجوان شیعه عربستانی در روز شنبه 12 دی 1394( مطابق با 21 ربیع الاول 1437 هجری قمری) نمود.




این اقدام شنیع آل سعود واکنش بین المللی در پی داشت. از جمله مسئولان عالی رتبه نظام جمهوری اسلامی و مراجع تقلید عظام ایران و هم چنین مراجع تقلید عراق و علمای جهان اسلام و مسئولان دیپلماسی کشورهای عراق و برخی از دول اسلامی و غربی این جنایت عظیم را محکوم و از دولت جنایتکار سعودی به شدت انتقاد نمودند. 

امروز حوزه علمیه قم شاهد تجمع اعتراض آمیز طلاب، فضلا و علمای مقیم شهر مقدس قم در مسجد اعظم بود. به گزارش خبرنگار مهر، در تجمع طلاب و روحانیون قم که قبل از ظهر یکشنبه در مسجد اعظم قم برگزار شد، آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید، آیت الله یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری، آیت الله حسینی بوشهری مدیر حوزه‌های علمیه، آیت الله مقتدایی رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه و عضو مجلس خبرگان رهبری، حجت الاسلام سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت معصومع(س) و برخی دیگر از مسئولان حضور داشتند.

 

«مرگ بر آل سعود»، «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «شیخ شهید حجاز شهادتت مبارک» و «هیهات منا الذله» از شعارهایی بود که توسط تجمع کنندگان بیش ار همه شنیده می‌شد.

 

آیت الله سید احمد خاتمی در این مراسم طی سخنانی این اقدام رژیم آل سعود را محکوم کرد و گفت: دنیا بداند یک مشت جوان خام که مورد حمایت صهیونیست‌ها هستند، مدیریت عربستان را به عهده گرفته‌اند.

 

 وی افزود: دستور حوزه علمیه به آل سعود این است که به سرعت جنازه آیت‌الله نمر را به بستگان این شهید تحویل دهند و دست از جنایات وحشیانه بردارند.

گفتنی است در پی شهادت آیت‌الله نمر، دروس حوزه‌های علمیه امروز تعطیل شد و مراجع عظام تقلید با صدور پیام‌های جداگانه‌ای اعدام  این روحانی مبارز توسط رژیم آل سعود را محکوم کردند

 

هم چنین در تهران، مشهد و شهرهای مختلف کشور تجمعات و راهپیمایی هایی در اعتراض به این عمل ننگین سعودیها برگزار شد و در تهران به سفارتخانه و در مشهد به کنسولگری عربستان حمله شد و همین بهانه ای برای سران آل سعود شد که روابط سیاسی خود را با ایران قطع کنند و از این طریق سرپوشی بر ضعف های خویش بگذارند.

شما اینجا هستید: خانه علما و روحانیان تجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در اعتراض به شهادت آیت الله شیخ نمر