سایر فعالیت ها

سفر زیارتی عتبات عالیات

سفر زیارتی عتبات عالیات در سال 1401

امسال نیز خدای سبحان توفیقی عنایت نمود تا در خدمت کاروانی از شهرستان ساری عازم عتبات عالیات گردم.

زایران ما از شرکت زیارتی علامه ساری با مدیریت راهنمای جناب آقای سید حبیب الله ساداتی(رئیس قبلی سازمان حج و زیارت استان مازندران) بود.

سفر کاروان به صورت هوایی از فرودگاه شهدای ساری به نجف اشرف و بالعکس بود. تعداد زایران 42 نفر و با احتساب من به عنوان روحانی و جناب آقای ساداتی به عنوان مدیر راهنما، 44 نفر بودیم. رفت ما پنجم آذر و بازگشت 12 آذر بود.

در این سفر، علاوه بر نجف اشرف و کربلای معلی، توفیق زیارت امام موسی کاظم(ع) و امام محمد تقی(ع) در کاظمین و امام هادی(ع) و امام حسن عسکری(ع) در سامرا داشتیم و سرداب مقدس را نیز زیات نمودیم. در بازگشت، قبر مطهر سید محمد بن امام هادی(ع) را در شهر بلد و دو قبر کوچک طفلان مسلم بن عقیل(ع) را در شهر مسیب نیز زیارت کردیم. در نجف اشرف، از بیت امام خمینی(ره) دیدار نمودیم و در قبرستان وادی السلام علاوه بر قبرهای مطهر حضرت هود نبی(ع) و حضرت صالح نبی(ع)، قبر قاضی طباطبایی عارف بزرگ شیعه را نیز زیارت نمودیم.

امسال زایران ایرانی به وفور در عتبات عالیات حضور دارند، ولی تعداد زایران مازندرانی بیش از سایر استان های ایران است.

متاسفانه خدمات هتل ها و هم چنین برنامه های زیارتی زایران هر سال نسبت به سال قبل، ضعیف تز است. استانی کردن سفرهای زیارتی عتبات نه تنها بهبودی حاصل نکرده، بلکه پس رفتی نسبت به قبل دارد. مسئولان محترم حج و زیارت کشور و در سطح پایین تر مسئولان حج و زیارت استان باید نسبت به آن اقدامات لازم را انجام دهند تا خدای نکرده موجب نارضایتی زایران نگردد.

شما اینجا هستید: خانه سایر فعالیت ها سفر زیارتی عتبات عالیات