سایر فعالیت ها

حضور در همایش بین المللی امام سجاد(ع)

همایش بین المللی امام سجاد(ع) در روز شنبه، 24 مرداد 1394 در سالن کنفرانس اجلاس سران در تهران، در حاشیه ششمین مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) برگزار شد.

                               

این جانب بخاطر ارائه مقاله ای تحت عنوان«گونه شناسی راویان امام سجاد(ع)»، مدعو همایش بودم و بدین جهت در آن حضور یافتم و ضمن شرکت در جلسه افتتاحیه، در کمیسیون 5«میراث علمی امام سجاد(ع)» به ارائه و قرائت مقاله خویش پرداختم. علاوه بر آن، دبیری کمیسیون فوق الذکر بر عهده من بود و حجت الاسلام و المسلمین شیخ نعیم قاسم(معاون سید حسن نصرالله) از لبنان ریاست کمیسیون و آیت الله سید محمد رضا حسینی جلالی معاونت اول و حجت الاسلام و المسلمین شیخ علی الحکیم(از انگلستان) معاونت دوم وی را بر عهده داشتند. این کمیسیون از ساعت 3 تا 5 در یکی از سالن های فرعی سالن اجلاس بر گزار شد و 9 مقاله، که 5 مقاله به زبان فارسی و 4 مقاله به زبان عربی بود، در آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. سپس در جلسه اختتامیه همایش، گزارش اجمالی کمیسیون 5 از سوی این جانب در سالن اجلاس قرائت شد.

 وبسایت ابنا(خبرگزاری اهل بیت) که اخبار همایش را به صورت لحظه ای منتشر می کند، شب گذشته خبر کمیسیون 5 همایش امام سجاد(ع) را به شرح ذیل گزارش کرد:

به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ کمیسیون پنجم همایش بین المللی امام سجاد(ع) با عنوان "میراث علمی (شاگردان و اصحاب) امام سجاد(ع)" عصر امروز به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین «شیخ نعیم قاسم» از لبنان برگزار شد.

آیت‌الله سید «محمدرضا حسینی جلالی» از ایران و آقای «علی الحکیم» از انگلستان به ترتیب نایب رییسی اول و دوم، همچنین حجت‌الاسلام «سید تقی واردی» از ایران دبیری این کمسیون را به عهده داشتند.

در این کمیسیون درباره مقالاتی همچون گونه شناسی راویان امام سجاد(ع)، گونه شناسی احادیث منقول از امام سجاد(ع) و بهره‌های دانش تخریج در اعتبار سنجی احادیث با تطبیق بر روایات امام سجاد(ع) بحث و گفت‌وگو شد.

آقای روح الله محمدی و خانم‌ها الهام صادقی و صدیقه عبداللهی به عنوان نویسندگان مقاله "گونه شناسی احادیث منقول از امام سجاد(ع)"، عباس محمودی به عنوان نویسنده مقاله "بهره‌های دانش تخریج در اعتبار سنجی احادیث با تطبیق بر روایات امام سجاد(ع)" و آقایان مجتبی محمدی مزرعه شاهی و حسین علی اکبر خانی به عنوان نویسندگان مقاله "بررسی آثار و فعالیت‌های روایی و تفسیری شاگردان امام سجاد(ع)" در این کمیسیون به ارائه مقالات خود پرداختند.

همچنین مقاله "گونه شناسی راویان امام سجاد(ع)" از سوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید تقی واردی، مقاله "قیام سید الشهدا(ع) از زبان امام سجاد(ع)" از سوی ابراهیم صالحی و مقاله "دارسة اسلوبیة فی خطب الامام السجاد(ع) انموذجا خطبته فی مجلس یزید بالشام" از سوی عاطی عبیات، ابتسام نژاد سبهانی و کبری صالحی ارائه و تبیین شد.

مقالات "الاثر القرآنی فی دیوان الامام السجاد(ع) "، "جولة متانیة فی تراث الامام زین العابدین(ع)" و "اهل البیت(ع) فی شعر الامام زین العابدین(ع) مدحا و رثائا" به ترتیب از سوی عاطی عبیات و حسین الساعدی، حجت‌الاسلام سید منذر الحکیم و سید محمد کمالی ارائه شدند.

گزارش تصویری/ کمیسیون میراث علمی امام سجاد(ع):

 

شما اینجا هستید: خانه سایر فعالیت ها حضور در همایش بین المللی امام سجاد(ع)