رسول خدا، حضرت محمد(ص)

وحدت امت اسلام در سایه سار میلاد فرخنده رسول رحمت(ص)

هفته وحدت، ایام قرابت و همبستگی مسلمین عالم

روز 12 ربیع الاول، به روایت مورخان اهل سنت، سالروز ولادت پیامبر رحمت، حضرت ختمی مرتب، محمد مصطفی صلی الله علیه و آله و سلم است. ولی بنا به روایت مورخان شیعه که برگرفته از گفتار و سخنان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) می باشد، میلاد فرخنده آن حضرت در 17 ربیع الاول است و به همین جهت، این روز خجسته تعطیل رسمی و جشن و سرور زاید الوصفی در سراسر جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد.


چون رسول خدا (ص) فی نفسه رحمت و برکت بود، باید سالروز تولدش نیز رحمت و برکت باشد و خدای ناکرده مایه اختلاف و تفرقه بین امت نباشد. به همین منظور پیر فرزانه انقلاب اسلامی و رهبر دور اندیش و روشن ضمیر جمهوری اسلامی، حضرت امام خمینی(ره) از 12 تا 17 ربیع الاول را به عنوان « هفته وحدت » نام گذاری کرد تا عاملی برای به هم پیوستن مسلمانان عالم، اعم از شیعه و اهل سنت باشد و با تمسک به حبل الله المتین سیره و سنت آن پیامبر گرانمایه را راه و رسم زندگی خود قرار داده و از هرگونه تشتت و اختلاف و تفرقه اجتناب نمایند.

بی تردید این عمل خداپسندانه تاثیر بسزایی در همدلی و ایجاد محبت و در نتیجه وحدت عملی و گفتاری در میان پیروان دو مذهب بزرگ اسلام یعنی شیعه و اهل سنت دارد و هم اینک هواداران بی شماری در جهان برای چنین مناسبتی پیدا شده اند. ولیکن چنین فرایند حیات بخش برای مسلمانان، مایه نگرانی و اضطراب دشمنان اسلام و در راس آنان آمریکای جنایت کار و صهیونیست های سفاک و خونریز شده و آنان را به تکاپو انداخته است.

آمریکا و همدستانش تلاش زیادی به عمل می آورند تا مانع اتحاد فراگیر مسلمانان در سراسر جهان گردند و بدین منظور تمامی عوامل و مزدوران خود را در سراسر دنیا بر ضد تفکر وحدت اسلامی به کار گرفته و آنان را وارد میدان تفرقه نمودند.

مهمترین و کاری ترین حربه دشمن برای جلوگیری از اتحاد مسلمانان، ایجاد تفرقه و تشتت در میان آنان است. گرچه اکثر مسلمانان عالم، از جمله ایران، عراق، هند، پاکستان، مصر، لبنان، الجزایر و غیره هوشیاری خویش را حفظ و کمتر در دام شیطان صفتان گرفتار می شوند ولی توطئه استکبار در حاکمان به ظاهر مسلمان، مانند عربستان، امارات، بحرین، قطر، ترکیه، اردن و امثال آنان تأثیر به سزایی داشته و در وادار کردن آنان به کوبیدن طبل جنگ و اختلاف و تحریک جوانان بربر مزاج وهابی و تکفیری در جنایت و تعدی به مال، جان و ناموس مسلمانان به بهانه مبارزه با شرک، در لیبی، سوریه، عراق، افغانستان، نیجریه و بسیاری از مناطق اسلامی اثرگزار بوده است. این دسته از حاکمان به همراه علمای درباری و جیره خوار خود، در صدد نفی وحدت و طرد برادران دینی خود بر آمدند و در این سی سال اخیر موجب جنایت های بی شماری در عالم اسلام شده اند.

حاکمان حقیر و وابسته به استکبار چنان در رذالت و پستی دست و پا می زنند و در مقابل دشمنان خوش رقصی می کنند، که دیگر امیدی به هدایت و بازگشت آنان نیست. مسلمانان وحدت خواه برای رسیدن به اهداف عالی اسلامی و برقراری روح هم بستگی دینی بین مسلمین عالم، باید این دسته از سران بی کفایت و مزدور اجنبی را از دور خارج نمایند و تنها به نیروهای مردمی فکر کنند و آنان را با این فرایند همراه نمایند.


نفی و طرد علمای تکفیری و جدا کردن مردم از آنان، نخستین گام وحدت مسلمین است؛ زیرا تا زمانی ماهیت آنان برای مردم مشخص نگردد و آنان را هم چنان پیشوایان دینی خود بدانند، وصول به وحدت واقعی امکان پذیر نخواهد بود. 

امیدوارم خدای بزرگ همه مسلمانان را به وظایفشان آگاه و آنان را از افتادن در دام شیطان و شیطان صفتان رهایی بخشد و هرچه بیشتر وحدت و همدلی آنان را مستحکمتر نماید. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فی فرج مولانا حجة بن الحسن (ع).

شما اینجا هستید: خانه رسول خدا، حضرت محمد(ص) وحدت امت اسلام در سایه سار میلاد فرخنده رسول رحمت(ص)