بستکان و نزدیکان

وفات پدرم حاج سید علی واردی

وفات پدرم حاج سید علی واردی

پدرم حاج سید علی واردی فرزند آیت الله حاج سید جمال واردی کولایی، معروف به خادم الحسین(ع) در سن هشتاد و یک سالگی بر اثر ضایعه ریَوی در شامگاه روز سه شنبه 18 مهر 1391 در بیمارستان امام خمینی شهرستان ساری وفات یافت و بعد از تشییع با شکوه بستگان، آشنایان، اهالی محل و سایر مومنان و مومنات، در جوار امامزاده عبدالله(ع) در روستای پایین کولا به خاک سپرده شد. مراسم سوم، هفتم و مجالس ختم دیگر وی بسیار با شکوه بر گزار شد. حضور همه اقشار مردم، به ویژه روحانیان در این مجالس چشم گیر بود.

                                                                                                                           تصویر وی در دسته روی فاطمیه(روستای پایین کولا)

وی در سال 1310 هجری شمسی از دامن بانویی متدین و ولایتمدار به نام سیده خانم واردی که دختر عموی پدرش حاج سید جمال واردی بود دیده به جهان گشود. پدرش مرحوم آیت الله حاج سید جمال واردی کولایی از علمای وارسته شهرستان ساری و از شاگردان آیت الله العظمی حاج سید ابوالحسن اصفهانی در نجف اشرف و آیت الله العظمی حاج سید حسین بروجردی در قم بود.

مرحوم حاج سید علی واردی که از دهقانان و کشاورزان پُرتلاش روستای واردمحله پایین کولا بود، توفیق عمره مفرده، حج تمتع و عتبات عالیات را خدای متعال به وی عنایت نمود. وی از مومنان نمونه و از خادمان اباعبد الله الحسین (ع) و از پیشکسوتان عزاداری و دسته روی در ایام عاشورا و ایام فاطمیه در روستای پایین کولا بود. حسینیه ارشاد میاندره که بعد ها توسط پدر شهید میر هاشم واردی بازسازی شده و به حسینیه شهید واردی تغییر نام یافت، خاطرات فراوانی از تلاش های بی دریغ وی دارد. وی بیش از چهل سال از اعضای هیأت امنا و از خدمتگذاران این حسینیه بود و هر سال در ظهر عاشورا از عزاداران پذیرایی می نمود.

 

شما اینجا هستید: خانه بستکان و نزدیکان وفات پدرم حاج سید علی واردی