مصاحبه ها

در راستای همکاری بین مراکزعلمی و پژوهشی

امضای تفاهم نامه بین پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی و مرکز تخصصی امام خمینی(ره)

حجت الاسلام و المسلمین سید تقی واردی،مدیر گروه پژوهشی سازماندهی اطلاعات و مدارک(پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی) در مصاحبه با وبسایت پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی(ایسلامیک داک) ابراز داشت: ایجاد و گسترش همکاری میان مؤسسات و نهادهای دینی، علمی، فرهنگی و اطلاع رسانی و استفاده متقابل از تجارب، تخصص ها، امکانات، دانش و محتوای ارزشی تولید شده در هر یک، زمینه ساز فعال سازی بهینه قابلیت‌های موجود و جلوگیری از موازی کاری و ایجاد همسویی و همگرایی مطلوب در نیل به اهداف عالیه فرهنگی خواهد بود.

 

وی افزود: همکاری بین مؤسسات و نهادهای دینی- علمی و استفاده متقابل از تخصص ها و امکانات یکدیگر، موجب همگرایی بیشتر و مانع  موازی کاری می گردد.
حجت الاسلام و المسلمین سید تقی واردی در ادامه ابراز داشت: در راستای چنین اهدافی، تفاهم نامه ای بین پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی و مرکز تخصصی امام خمینی(ره) منعقد گردیده است. این تفاهم نامه به منظور ایجاد ارتباط و گسترش تعاملات فنی و تبادل متون دیجیتالی، انتقال تجارب و دانش مدیریت اطلاعات با زیرساخت اصطلاح‎نامه، به روش نمایه‎سازی موضوعی بر اساس متون اسلامی (قرآن و حدیث)، اجرا و تکمیل طرح‎های پژوهشی مرکز، در قالب مشاوره، نظارت و ارزیابی و تولید محصولات علمی و پژوهشی مشترک با رویکرد سازماندهی و مدیریت محتوایی اطلاعات تنظیم گردیده است.
وی در ادامه گفت: پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی متعهد شده علاوه بر مشاوره های پژوهشی، در زمینه استاندارد سازی ابزارهای مدیریت اطلاعات(مانند اصطلاحنامه و نمایه سازی) و انتقال تجربیات پژوهشگران این مرکز تخصصی و برگزاری دوره‌های آموزشی همکاری نماید.
مرکز تخصصی امام خمینی(ره) نیز متعهد شد، علاوه بر تأمین هزینه‎های مهندسی و نرم‎افزاری تخریج بانک‎های اطلاعاتی تولید شده در پایگاه مدیریت اطلاعات مرتبط با اهداف مرکز، منابع مالي مربوط به خدمات علمی ارائه شده از سوی پژوهشکده را نیز برعهده گیرد.
قال ذکر است، رسمیت این تفاهم نامه از اسفند 1395 به مدت شش ماه است. در صورت نیاز، قابل تمدید خواهد بود.

منبع: http://islamicdoc.org

شما اینجا هستید: خانه مصاحبه ها در راستای همکاری بین مراکزعلمی و پژوهشی