و سایر موضوعات

دفاع مشروع فلسطینیان در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها

دفاع مشروع فلسطینیان در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها 

خدای متعال در قرآن کریم نسبت به آنانی که مورد ظلم و تجاوز و اخراج از منازل و شهرشان قرار گرفته اند، فرمود:" أُذِنَ لِلَّذِينَ يُقَٰتَلُونَ بِأَنَّهُمۡ ظُلِمُواْۚ وَإِنَّ ٱللَّهَ عَلَىٰ نَصۡرِهِمۡ لَقَدِيرٌ، ٱلَّذِينَ أُخرِجُواْ مِن دِيَٰرِهِم بِغَيۡرِ حَقٍّ إِلَّآ أَن يَقُولُواْ رَبُّنَا ٱللَّهُۗ وَلَوۡلَا دَفۡعُ ٱللَّهِ ٱلنَّاسَ بَعۡضَهُم بِبَعۡضٖ لَّهُدِّمَتۡ صَوَٰمِعُ وَبِيَعٞ وَصَلَوَٰتٞ وَمَسَٰجِدُ يُذۡكَرُ فِيهَا ٱسۡمُ ٱللَّهِ كَثِيرٗاۗ وَلَيَنصُرَنَّ ٱللَّهُ مَن يَنصُرُهُۥٓۚ إِنَّ ٱللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ"(سوره حج، آيه ۳۹ و ۴۰)؛

به كسانى كه [ستمكارانه] مورد جنگ و هجوم قرار مى گيرند، به سبب آنكه به آنان ستم شده، اذن جنگ داده شده است، مسلماً خدا بر يارى آنان تواناست. همانان كه، تنها به (گناهِ ) گفتن اينكه الله پروردگار ماست، به ناحق از شهر و ديار خود آواره شده اند؛ و اگر خدا مردم را به (دست) يكديگر دفع نكند بى گمان صومعه ها و كليساها و كنشت ها و مسجدهايى كه در آنها نام خدا فراوان به زبان مى آيد ويران گردد و خداوند، البته، يارى مى كند هر كه وى را يارى كند، آرى، خداوند توانايى پيروزمند است.

 گرچه شأن نزول آيه درباره مظلوميت مسلمانان مکه و اخراجشان از منازل و شهرشان توسط قريش مشرک می باشد، ولی درباره مظلوميت ملت فلسطین و ظلم و زورگویی صهیونیست‌ها و اخراج آنان از منازل و وطن مادریشان توسط صهیونیست‌ها مصداق پیدا می کند. قريب به هشتاد سال است که این ظالمان با حمایت همه جانبه انگلیس و آمریکا و ساير دنباله روهای استکبار جهانی نسبت به مردم فلسطین ظلم و زورگویی می کنند. نه تنها جوانان و مردان ساکن این سرزمین، حتی زنان و کودکان را بی مهابا می کشند، اسير و شکنجه می کنند و از وطن مادریشان بیرون می کنند و به آن افتخار هم می کنند.

 این ها سرمست قدرت و شهوت و از انتقام دست غیب الهی بی خبرند. سرنوشت محتوم گذشتگان ظالم بنی اسرائیل و غیر بنی اسرائیل در طول تاریخ بشریت را مطالعه کرده و از فرجام منحوس آنان مطلع هستند، ولی درس عبرت نمی گیرند. 

هم اینک مردم مظلوم فلسطین با حمایت همه جانبه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت منطقه، مجهز به سلاح‌ ایمان و اسلحه های نظامی مورد نیاز این دوران شده و درصدد دفاع مشروع در برابر تجاوزات دشمنان و گرفتن انتقام قریب به هشتاد سال جنایات صهیونیست ها بر آمدند. این یک سنت الهی است که مظلومان اگر در برابر ظالمان به ایستند و مبارزه کنند، پیروز می گردند. 

عملیات طوفان الاقصی، موثرترین عملیات جوانان فلسطین در این چند دهه مبارزه به شمار می آید. زیرا امنیت را از شهرک نشینان و کل مهاجرین متجاوز سلب و امید به زندگی آنان را تبدیل به یأس و ناامیدی کرده و موجب اخراج دستجمعی آنان از سرزمین فلسطین می گردد. در نتیجه اسرائیل متجاوز روز به روز ضعیفتر و در برابر فلسطینیان و شیعیان لبنان آسیب پذیرتر خواهد شد. هر چه بر سر آنان بیاید، کم است و تلافی بخش کوچکی از ظلم و جنایات آنان را نمی کند. 

در عین حال، با پیروی از مبانی اسلامی و به حکم اخلاق انسانی باید مراقبت کنند نسبت به کودکان و زنان بی دفاع آسیبی وارد نشود و آنان به طور آسان امکان خروج از سرزمین های اشغالی را داشته باشند. رژیم اشغالگر قدس از سال گذشته با برنامه ریزی دقیق و جنگ ترکیبی در صدد نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران و تضعیف این ملت رشید برآمده و تمام اعوان و انصار داخلی و قدرت های خارجی و پیرامونی را برای این امر بسیج کرده است، غافل از این که چنین سنگ پراکنی ها کمانه کرده و به خودش بر می گردد. رهبر معظم انقلاب پنج شش سال قبل پیش بینی کرده بود که این رژیم منحوس تا 25 سال آینده نابود می گردد، ولی ظاهرا رؤسای صهیونیست ها عجله کرده و با این آتش بازی ها نابودی خود را می خواهند سرعت ببخشند. بی تردید دوئل صهیونیست ها با ملت ایران، به ضررشان تمام شده و به زودی و به یاری خدا در آینده نزدیک به دست یاران امام خامنه ای و هم پیمانان منطقه ای آنان، از جمله جوانان لبنانی و فلسطینی شر این جرثومه فساد از منطقه برچیده خواهد شد و زمینه ظهور امام عصر(عج) فراهم خواهد گردید. يٰا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللّٰهَ يَنْصُرْكُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدٰامَكُمْ. 

✍خادم انجمن اهل قلم حوزویان ساروی. سید تقی واردی. 15 مهر 1402

شما اینجا هستید: خانه و سایر موضوعات دفاع مشروع فلسطینیان در برابر تجاوزات صهیونیست‌ها