علما و روحانیان

وفات آیت الله حاج سید رضی شفیعی

درگذشت آيت الله شفيعي دارابکلایی در ساری

 

                              

 

  آيت الله حاج سيد رضي شفيعي دارابكلائي(رئيس جامعه روحانيت و مدير مدرسه علميه حاج مصطفي خان ساري) كه از علما و روحانيون سرشناس و معروف استان مازندران بود، در روز پنج شنبه دوم فروردين 1386 در سن 83 سالگي در خانه اش واقع در شهر ساري وفات يافت.

وي در سال 1303 در روستاي دارابكلا( از توابع شهرستان ساري ) ديده به جهان گشود. پدرش سيد محسن شفيعي از متدينين  و معتمدين محل بود كه در سن كودكي فرزندش سيد رضي بدرود حيات گفت. آيت الله شفيعي در حوزه هاي علميه ساري، مشهد، قم و نجف اشرف از محضر اساتيد و بزرگان حوزه هاي علميه شيعه كسب علم و فيض نمود. وي از شاگردان مخصوص آيت الله سيد محمود شاهرودي و نماينده وي در شهرستان ساري بود. هم چنين وي از هم بحث ها و هم دوره هاي حضرات آيات  سيد جعفر كريمي، شيخ عبدالله دارابي و مرحوم شيخ محمد باقر دارابكلائي بود.   

آيت الله شفيعي پس از بازگشت به ساري در دوسنگر تبليغ و آموزش ديني همت گماشت. در مسجد جامع ساري نماز جماعت مي خواند و در مدرسه حاج مصطفي خان تدريس مي نمود و مديريت اين مدرسه را برعهده داشت. هم اينك بسياري از روحانيون و فضلا و طلاب ساري از دانش آموخته گان اين مدرسه مي باشند كه خود منشاء اثر در سنگرهاي مختلف مي باشند.  

با متدينين ساري و روستاه هاي اطراف رابطه ويژه اي داشت و با همت و همكاري آنان مساجد و حسينيه هاي زيادي را بنيان نهاد و يا تجديد بنا نمود.

سرانجام پس از يك عمر تلاش و مجاهدت سختگي ناپذير، دعوت حق را لبيك و روح پاكش به ارواح طيبه اجداد طاهرينش منتقل گرديد. روز شنبه 4 فروردين پس از تشييع با شكوه در شهر ساری، طبق وصيت وي بدنش به روستاي دارابكلا منتقل و در آن جا مدفون شد. خدای مهربان رحمتش کند و با اجداد طاهرینش محشور فرماید.

این جانب در اوایل طلبگی به مدت هفت سال از محضر وی در مدرسه حاج مصطفی خان ساری بهره مند بودم و بعد از مهاجرت به شهر مقدس قم، رابطه شاگردی و استادی حقیر با معظم له بر قرار بود. به ویژه ارادت خاصی که ابوالزوجه من مرحوم حاج سید رضا حسینی کولایی که با وی داشت و مراوده طرفینی بینشان برقرار بود، مزید بر شفقت و لطافت روابط فیمابین گردید.

شما اینجا هستید: خانه علما و روحانیان وفات آیت الله حاج سید رضی شفیعی