تاریخ هجری شمسی

سال نو، تلاش های نو و کسب تجربه های نو

یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْأَبْصَارِ، یَا مُدَبِّرَ اللَّیْلِ وَ النَّهَارِ، یَا مُحَوِّلَ الْحَوْلِ وَ الْأَحْوَالِ، حَوِّلْ حَالَنَا إِلَی أَحْسَنِ الْحَالِ، بحقّ محمّد و آله الاطهار

در آغاز سال جدید، خدای بزرگ را بسی سپاس می گویم که توفیق درک سال نو را به ما عنایت نموده و فرصت دیگری برای تهذیب نفس و گام برداشتن در خودسازی و صفای باطنی به همه ما ارزانی بخشید و فضای دیگری برای حیات و زندگی بهتر در این کُره خاکی در اختیار ما گذاشت.    

        بجاست سخنم را با درود و سلام بر ساحت قدسی پیامبر اعظم حضرت محمد (ص) و ارواح طیبه امامان معصوم و اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) شروع کنم و درود و سلام ویژه خویش را نثار جان جانان و قطب عالم امکان، حضرت مهدی صاحب زمان(ع) نموده و به پیروان و شیعیانش، از جمله ملت قهرمان ایران و رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آیت الله خامنه ای(حفظه الله تعالی) ادای احترام نمایم و به ارواح طیبه شهدای گرانقدر کشورمان و تمام شهیدان راه حق و حقیقت سلام و صلوات اهدا کنم.

 اما در باره سال جدید، شیخ مصلح الدین سعدی شیرازی گفت:

بامدادان که تفاوت نکند لیل و نهار        خوش بود صحرا و تماشای بهار

صوفی از صومعه گو خیمه بزن بر گلزار          که نه وقتست که در خانه بخفتی بیکار

بلبلان وقت گل آمد که بنالند از شوق        نه کم از بلبل مستی تو، بنال ای هشیار

آفرینش همه تنبیه خداوند دلست             دل ندارد که ندارد به خداوند اقرار

این همه نقش عجب بر در و دیوار وجود       هر که فکرت نکند نقش بود بر دیوار

در حقیقت آغاز فصل بهار، آغاز طراوت و حیات تازه ای است که خدای سبحان نصیب انسان و همه موجودات عالم می نماید و روح و روان آدمی را سرمست از زیبابایی های طبیعت کرده و انسان را به زندگی و رویای های بزرگ آن امیدوار می نماید. به همین جهت عید سعید نوروز تبریک و تهنیت دارد .

من نیز به نوبه خود این جشن باستانی و این آیین ایرانی را به تمامی هم میهنان عزیز و ایرانیان مقیم خارج کشور و تمامی کسانی که برای عظمت و سربلندی این مملکت تلاش و فعالیت می کنند و از نام ایران و جمهوری اسلامی خوشحال و خرسند می گردند، تبریک و تهنیت عرض می کنم.
بی تردید ملت ایران، ملت نجیب و اصیلی است و در طول تاریخ چند هزار ساله خویش ثابت نمود که بدون اتکاء به هیچ قدرت فرامرزی و تنها با تکیه بر قدرت ایمانی و ملی خویش استوار و برقرار مانده و از اعتبار و حیثیت خود دفاع نموده است و دسیسه های خارجیان و بدخواهان تاثیری در عزم و اراده وی نداشته و نخواهد داشت.

ایرانیان سلحشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، شاهد بی مهری ها و عداوت های استکبار جهانی و عوامل منطقه ای و وابستگان داخلی آنان بوده و در این راه رنج های فراوانی متحمل شده است. ولی به حول و قوه الهی و با استعانت از بقیة الله اعظم و ولی خدا در زمین، حضرت حجت بن الحسن(ع) و درایت های بی بدیل رهبر معظم انقلاب اسلامی از تمامی گردنه ها، گرفتاری ها و دام های رنگارنگ دشمنان رهایی یافت و با پیروزی و سربلندی وارد سال تازه گردید. الَّذِينَ آمَنُواْ وَعَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ طُوبَى لَهُمْ وَحُسْنُ مَآبٍ.
البته، ایران اسلامی برای تبدیل شدن به اسوه و نمونه کشورهای اسلامی راه درازی در پیش دارد و برای تحقق آن تلاش ها و همت های زیادی مورد نیاز است که بی تردید با دستان توانای جوانان این مرز و بوم عملی خواهد بود و هر سال شاهد شکوفایی بیشتر و بهتری خواهیم شد.

من سال جدید را که رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، « سال جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری کرده است، سال موفقیت های بزرگ و سال سربلندی ملت شهید پرور ایران می دانم و از خدای بزرگ می خواهم همه ما را به توفیقات بزرگتر و سعادتمندی بیشتری عنایت نماید و زیارت و همراهی امام غایب شیعیان، حضرت مهدی صاحب زمان(ع) را نصیب ما نموده و در ظهور فرجش تعجیل نماید و ما را از زمینه سازان ظهورش قرار دهد.

در آغازین لحظات سال جدید، دست هایمان را بلند و این دعا را همه با هم زمزمه می کنیم: اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر و اجعلنا من خیر انصاره و اعوانه و المستشهدین بین یدیه.

شما اینجا هستید: خانه تاریخ هجری شمسی سال نو، تلاش های نو و کسب تجربه های نو