امام حسن مجتبی(ع)

کتاب پیشوای صالحان

کتاب درباره امام حسن مجتبی(ع)

نام کتاب: پیشوای صالحان؛ شخصیت و زندگی امام حسن مجتبی(ع)

نویسنده: سید تقی واردی

ناشر: مؤسسه انتشارات دارالثقلین

سال نشر: 1385

قطع و صفحه: رقعی، 424 صفحه

تیراژ: 1000 نسخه

درباره کتاب

امام حسن مجتبی(ع)، دومین امام معصومی است که ردای خلافت را پوشید و در شیوه حکومتی خود، اصرار بر استمرار راه جد عزیزش پیامبر خدا(ص) و پدر گرامی­ اش امیرمؤمنان(ع) داشت،

ولی مردمی که 25 سال با حکومت الهی رسول خدا(ص) فاصله گرفته و در زیر بیرق خلفای ثلاثه زندگی و تزریق فکری و فرهنگی شدند، نمی­توانستند حکومت امام علی بن ابی­طالب(ع) و فرزندش امام حسن مجتبی(ع) بر تابند و در دوران پنج ساله خلافت حضرت علی(ع) سه جنگ خونین و صدها فتنه کوچک و بزرگ را بر ضد وی به راه انداختند و در حکومت کوتاه مدت فرزندش امام حسن مجتبی(ع) وقاحت را تا آنجا پیش بردند، که در درون سپاه آن حضرت رخنه کرده و وی را مورد سوء­قصد قرار دادند. امام حسن مجتبی(ع) که خود را برای نبرد با معاویه بن ابی­سفیان آماده می­کرد، دریافت که توطئه معاویه و حرم­خواران سپاه وی، مع الاسف سپاه امام حسن مجتبی(ع) را از درون فاسد و غالب آنان را از دائره امامت خارج و به بیراهه ضلالت کشانده است. امام مجتبی(ع) با خیرخواهی طرفین و به خاطر حفظ جان شیعیان واقعی و پیروان مکتب اهل بیت(ع) ناچار به پذیرش صلح گردید و خلافت را با شرایطی به معاویه واگذار کرد.

البته، بحث صلح امام حسن مجتبی(ع) بخشی از کتاب پیشوای صالحان است. این کتاب، به منظور آشنایی با شخصیت، زندگی و سیره آن حضرت تالیف شده است. فصل­های کلی کتاب عبارتند از:

1. فضائل و مناقب امام حسن مجتبی(ع)

2. صفات و ویژگی­های امام حسن مجتبی(ع)

3. زندگی امام حسن مجتبی(ع)

4. اقرباء و نزدیکان امام حسن مجتبی(ع)

5. پرسش­ها و پاسخ­ها.

لازم به یادآوری است، مؤسسه انتشارات دارالثقلین که ناشر کتاب پیشوای صالحان است، پیش از این در شهر مقدس قم مستقر و دسترسی به آن و دریافت کتاب بسیار آسان بود، ولی چندسالی است که به تهران منتقل و دسترسی به آن مشکل شده است.

شما اینجا هستید: خانه امام حسن مجتبی(ع) کتاب پیشوای صالحان