سایر فعالیت ها

توفیق زیارت اربعین در کربلای معلی

امسال خدای مهربان لطف بی کران خود را نصیبم کرد و زیارت اربعین حسینی و پیاده روی بین نجف اشرف و کربلای معلی را به من و خانواده ام عنایت نمود.

دل به عشق یوسف زهرا نهاده می‌رویم / از نجف تا کربلا پای پیاده می‌رویم
مرغ روحم پر زند در قتلگاه و علقمه / تا گذارم چهره بر خاک عزیز فاطمه
یابن زهرا سربه کف در سرزمینت آمدم /  تا شوم زوار روز اربعینت آمدم
زائر قبر شریف یوسف زهرا شدم /  همسفر با کاروان زینب کبری شدم

از 17 مهر 1398 هجری شمسی، مطابق با دهم صفر 1441 هجری قمری به همراه جمعی از اعضای هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی از شهر مقدس قم عازم سرزمین عشق و ایثار، عتبات عالیات عراق شدیم. انگیزه اصلی سفر جمعی همکاران برای حضور در همایش اربعین حسینی در نجف اشرف بود. این همایش در روزهای 19 و 20 مهر 1398 در دارالضیافه شهر کوفه با حضور جمعی از نخبگان علمی عراق، ایران و لبنان تشکیل شد و ضمن حضور در جلسه افتتاحیه، در جلسات فرعی(کمسیون ها) با یکدیگر به تبادل نظر پرداخته و ابعاد مختلف اربعین حسینی را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.


در این سفر فرزندم سید مصطفی و همسرم نیز با من بودند. ضمن حضور در همایش، توفیق زیارت حرم مطهر امیرمومنان حضرت علی(ع)، مسجد کوفه و مسجد سهله نیز قسمت ما شد.
بعد از آن به عتبه بوسی کاظمین رفته و قبر مطهر امام موسی کاظم(ع) و امام محمد تقی، جواد الائمه(ع) را زیارت نمودیم. پس از آن در خیل جمعیت راهپیمایان کربلا قرار گرفته و چون خسی در میقات، خود را بین آن عاشقان رهپویان گم کردیم. با وجود عارضه درد پا، طی طریق را جانانه ادامه داده و سرانجام بعد از سه روز راهپیمایی، رؤیت گنبد زرین حضرت ابی الفضل العباس(ع) تمام خستگی را از تن و جان ما بیرون کرد.
زیارت قبر شریف حضرت عباس بن امیرمومنان(ع) و سپس زیارت قبر مطهر حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و سایر شهدای کربلا روح و روان ما آسمانی کرد. خدای مهربان را از این بابت بسی شکر گزار هستم. سید تقی واردی.  


شما اینجا هستید: خانه سایر فعالیت ها بدون مجموعه توفیق زیارت اربعین در کربلای معلی